Ford Mondeo St 220 -04 till salu - sale - salg

Rat og forsæde

Bagagerum

Ford forfra

Pris 40.000 eller højeste bud.

mail: ingemarie@get2net.dk

  
Ford Mondeo 3,0 ST220 5-dørs, '04, servostyring, km 152.000, sort, nysynet, ABS, airbag, aircondition, centrallås, service ok, 17" alufælge, uden afgift Benzin,, Ford Mondeo 3,0 ST220 5-dørs, '04, servostyri?ng til salg.Super cool Mondeo sälges. Lyse läder Recaro säder, alu fälge og alt hvad der hörer til. 226 hestekräfter, 3,0 l motor, 6 ventiler osvSvensk indreg så der skal betales afgift.Interesseret kontakt Inge Marie på mail el tlf

Absolut cool fordon säljes... Körer SUPER godt. 3 liters motor och 226 hk....Recaro Skinnklädsel/ACC/CD/Farthållere/Varme i framruten/regnsensor osv osv ...Alu vinter och sommer däk medföljer.. Panter Svart... 
Bare seriöse henvendelser!!!


Ford Mondeo St 220 -04

For sale in southern Sweden: Kingdom of the Crystal Wood Nybro / Vaxjo

Hey now selling my Ford mondeo
is in good condition, only two owners with me ..


Swesub Soldier
Full service history
6 speed 226 hp
Black leather interior
Recaro sport seats front
Multifunction steering wheel with cruise control
6vxl sony stereo
Rain Sensor
Heated front and rear windows
Power window
Elspeglar
Elstol
ABS brakes
ACC Climate Control
The anti-Ski and traction control
Airbag
Trip computer
Seat heating
Alu_Rails
Xenon Lighting
mm.

18-inch summer Tires on Alloy Wheels
and 17-inch Tires on Alloy Wheels

Omtale i Auto-kraemer.dk

Ford Mondeo ST220 er både hurtig og behagelig

Udgangspunktet kan ikke være meget bedre. Siden Mondeo den anden kom på gaden i efteråret 2000, er dens fornemme køreegenskaber gang på gang skamrost i bilmagasinerne, og en 226 hk stærk og tre liter stor V6’er, en fastere undervogn med fede 18-tommer-hjul samt et sæt læderklædte Recaro-sæder gør ikke sagen ringere.
På alle områder er Mondeo ST220 vellykket og helstøbt. En almindelig Mondeo er en fremragende og velkørende bil – ST220 er bare hurtigere og fastere.
Styretøj, undervogn og gear arbejder smukt sammen, og den store Ford er i fin balance, når den får kniven på de snoede veje. Undervognen er fast, men ikke hård, og trods 18-tommer-hjulene er komforten ganske anstændig.
V6’eren reagerer villigt på speederen, og momentet topper først ved 4.750 omdrejninger, hvor den kvitterer den med en dejlig lyd. Sæderne fås ikke meget bedre. Ægte Recaro-møbler med læder og el-betjening, og de holder dig fornemt på plads, når det går hedt til, ligesom langturskomforten er fremragende.


Provkörning av Ford Mondeo ST 220

Ford Mondeo ST 220

Ford Mondeo ST 220

Basfakta

Motor 
6-cyl tvärställd V-motor med 2 överliggande kamaxlar per cylinderrad, 4 ventiler per cylinder. Kompression 10:1. Borrning/slag 89/79,5 mm, volym 2 967 cm3. Max effekt 226 hk (166 kW) vid 6150 r/min. Max vridmoment 280 Nm vid 4900 r/min.

Kraftöverföring
Framhjulsdrift, 5-växlad låda. Hastighet vid 1000 r/min 5:an: 36,4 km/h.

Fjädring/hjulställ
Skruvfjädring och krängningshämmare fram och bak. Fram fjäderben (McPherson) och underliggande L-formade länkarmar, bak multilänkaxel.

Styrning
Kuggstång, servo. Vändcirkel 11,6 meter.

Bromsar 
Låsningsfria skivor fram (ventilerade) och bak. Aktiv antisladdsystem.

Hjul/däck 
Fälgbredd 6 tum, däck 225/40 R18.

Mått & vikt (cm/kg)
Axelavstånd 275, längd 473, bredd 181, höjd 142, spårvidd fram/bak 152/154. Tjänstevikt 1506, maxlast ca 425. 

Fartresurser* 
Toppfart 243 km/h. Acceleration 0-100 km/h 7,1 s. 

Bränsleförbrukning* 
Blandad körning 1,02 liter/mil.

* Tillverkaruppgift

Familjeunderhållning

Ford Mondeo kavlar upp ärmarna och knockar en och annan konkurrent.

Pris: 256000 kr (april 2002)

SVE står för Special Vehicle Engineering och är Fords motsvarighet till BMW M eller Mercedes AMG. 
SVE har legat lågt och lite i malpåse allt sedan fornstora bilar som 1980-talets Sierra Cosworth och Escort RS Cosworth.
Nu har avdelningen fått nytt blod, främst i egenskap av Jost Capito, ingenjör som närmast kommer från Formel 1 och stall Sauber Petronas. Bland hans tidigare uppdragsgivare finns bland andra BMW M och Porsche.
Ingen läppspelare således. 
Först ut i nytändningen var förra Mondeo ST 200 (ST står för Sports Technology). Strategin är att bygga snabbare och roligare versioner av befintliga bilar utan att ta i för mycket och utan att prislappen ska bli ouppnåelig.
Nu kommer ST 220 som byggs på nya generationens Mondeo. En bil som redan i ”småmotorutförande” lovordats för sina förnämliga väg- och köregenskaper. En bil som har potential för mer motor. Nu finns den.
I ST 220-utförande har Mondeo treliters V6 på 226 hk och mer bestämd fjädring. Saker man måste titta under skalet för att se. Men ST 220 berättar redan på långt håll vad den är. 
Ny design på kylargrillen, hungrigare stötfångare med stora luftintag samt xenonstrålkastare är det man ser i backspegeln innan ST 220 kör om. När den är jämsides upptäcker man maffiga 18-tumsfälgar, tydligt markerade hjulhuskanter och 15 millimeter lägre markfrigång.
Innan ekipaget försvinner i fjärran syns en diskret spoiler på bakluckan, två rostfria avgasrör och en ny bakre stötfångare. Det lilla ST 220-emblemet på luckans bakkant glittrar till, sedan är bilen borta. Om man inte råkar sitta i en identisk bil, som jag gör och hakar på.
Och hakar på gör man eftersom ST 220 är ännu trevligare och roligare än sina svagare modellbröder. 
Innan jag växlar ner och tar upp jakten får ögonen glida över inredningen. Mätarna har silverfärgad botten och hastighetsmätaren är högre graderad eftersom bilen är snabbare än övriga Mondeo. Ford lovar att bilens toppfart ska vara 243 km/h.
Mittkonsolen är blankt svart, rattkringla och växelknopp är läderomslutna liksom klädseln och framstolarna är märkta Recaro, med elhöjdreglering till föraren. Skinnet finns i tre färger: svart, blodrött eller gråvitt. Jag sitter mycket bra i förarstolen.
Bilen har det mesta som standard: läderklädsel, luftkonditionering, cd-stereo, aktivt antisladdsystem (ESP), xenonstrålkastare, 18-tumshjul, rostfritt avgassystem och sex krockkuddar.
Växellådan är lätthanterlig och villig. Jag petar ner från femman till trean och lägger bly på pedalen. Motorn svarar direkt med ett diskret morr och ordentlig hastighetsökning. Trycker i fyran vid 
6 000 r/min, hård broms, trean, tvåan, hårnål uppför till nästa hårnål, igen och igen. Ovanför hustaken i Monte Carlo ringlar vägen som en galen orm smalare än Tord. Vid sidan om ormen saknas ofta räcken och stupen är djupare än i helvetet. Det gäller att hålla sig på ormens rygg.
Bilen är helt neutral och kan köras fort utan dramatik. ESP är standard men lägger sig inte i speciellt ofta. När så sker är ingreppet mjukt, som en hjälpande hand. Vägen är ojämnt knotig och påminner en del om våra svenska lapptäcken, men fjädringen känns inte förödande stötig trots 40-profils tunngummidäck. ST 220 är bestämd och följsam och det finns inget som helst skrammel eller gnek från hjulupphängningar eller inredning. Bilen är neutralare än Sverige, varken under- eller överstyrd och extremt lättkörd.
Styrningen i en vanlig Mondeo är ganska underhållande och precis. I ST 220 är utväxlingen mer direkt för ökad körkänsla.
Servopumpen drivs av motorn och inte som i flera andra moderna bilar av en elhydraulisk pump. Även om det nya systemet ska spara lite bränsle så ger det sällan samma vägkänsla som det ”gamla” beprövade. Ford har gett sig den på att bilarna ska kännas närvarande och det gör Mondeo.
Ormen hugger och svänger och vill aldrig ta slut. Den piskar upp farten och till och med en beskedlig svensk har lätt att förvandlas till ormtjusare. Men även en orm har två ändar och det roliga tar slut.
Vi kommer ner på alla fyra till bredare, vanliga vägar. Mondeo går tyst och bekvämt och med relativt lågt motorvarv på femman. Maskinen är mycket flexibel och kan köras från 40 km/h på femman, om man vill.
En Fin blandning av behaglig långfärdsvagn som är med på noterna om man vill leka. Sitter och funderar över vilka konkurrenterna kan vara. Mellanklassbil med stor V6-motor, bekväm med sportiga ambitioner, mycket välutrustad och till ett pris av 256000 kronor. Hmmm.
Lexus IS 300 känns knappast sportigare men är betydligt dyrare och trängre. Peugeot 406 V6 Sport – tänkbar. Audi A4 3,0 – kanske, men mycket dyrare. BMW 330i – man tackar, men svindyr. Honda Accord Type R – ungefär samma pris, men fyrcylindrig. Mercedes C 320 – faller på pris och sportighet. Saab 9-3 Aero – gammal, gammal, gammal. Volvo S60 2,4T – tja. Nästan alla de här bilarna blir mycket dyrare om de ska nå upp till den utrustningsnivå som ST 220 har som standard. Till och med Mondeo 2,5 V6 blir dyrare än ST 220 om den ska ha likvärdig utrustning, men då fattas motoreffekt. Mer utrustning finns men automatlåda finns inte.
Alla Mondeos karossvarianter finns i ST 220-utförande. Fyrdörrars sedan, femdörrars halvkombi och kombi. Tillägget för kombi är 6000 kronor och då är nivåreglering standard. 
Jost Capito och staben vid SVE har uppenbarligen gjort ett bra jobb.
Det ska bli intressant att se vad de tar fram härnäst. Focus ST 170 och Focus RS vet vi om. När kommer Fiesta ST 150 och Ka ST 130?

Skriv en kommentar: (Klicka här)

123minsida.se
Bokstäver kvar: 160
OK Skickar...

Jensen | Svar 12.06.2013 16.08

Du kan skicka mig en mail på artdanish.dk@gmail.com eller ringe mig på 0723000335 Hälsning Inge Marie

Torben | Svar 12.06.2013 08.43

Er interesseret i bilen hvordan kontakter jeg dig

Inge Marie | Svar 30.03.2013 13.42

Giv et bud på denne fine bil, den är nybesigtiget.

Se alla kommentarer

| Svar

Senaste kommentarer

28.07 | 20:20

Hej, vi hörde att du vill sälja huset i Alstermo, Violvägen 6. Vi är interesserad. Var snäll och ringa upp oss = Dunja och Jörg, Tel.: 0046-768378036. Tack!

...
07.05 | 09:03

Hej Inge Marie

Er det muligt at leje dit sommerhus i Vig,
her til sommer?

Hilsner fra Jakob Heuseler, Roskilde

...
25.02 | 14:28

Hej Tom
Jeg har stadig 3 steder i sverige, hvor din datter kan få bolig.
Håber du nyder livet og foråret!
Kh. Inge Marie

...
25.01 | 21:36

Hej Inge Marie.
Long time no hear or see.... Har du solgt skolen ?? Har jo en datter i Sverige som kikker meget efter et sted at bo....
Kunne være hyggeligt at

...
Du gillar den här sidan
Hej!
Prova att göra en egen webbsida precis som jag.
Det är enkelt och du kan prova helt gratis.
ANNONS